راهنمای گام به گام ثبت شرکت در دبی 2023

ثبت شرکت در دبی یا هر جای دنیا تصمیم مهمی است. این شامل برنامه ریزی، مفهوم سازی، تحقیق، بودجه بندی، تنظیم و تصمیم گیری از جمله موارد دیگر است. همچنین نیاز به راهنمایی و کمک در انتخاب مجوز تجارت مناسب برای کسب و کار شما دارد، به خصوص اگر کارآفرین جدیدی هستید. در اینجا با مراحل مهم راه اندازی کسب و کار در دبی، امارات آشنا می شوید. امارات متحده عربی محبوب است

امارات یک مقصد محبوب در بین سرمایه گذاران و کارآفرینان است. این کشور نه تنها یک کشور سرمایه گذار دوست است، بلکه سیاست های مالیاتی پایین و سهولت انجام تجارت به تقویت موقعیت آن به عنوان یک مرکز تجاری در خاورمیانه کمک کرده است. دولت همچنین قوانین و مقرراتی دارد که به نفع و تشویق صاحبان مشاغل است.

12 گام اصلی شرکت در دبی

 فرآیند تشکیل اگرچه راه اندازی یک کسب و کار در دبی نسبتا پیچیده و اگر شما به فرآیند آشنا نباشید دچار هزینه های اضافی می شوید.

  1. انتخاب فعالیت

هنگام انتخاب یک فعالیت تجاری برای سرمایه گذاری کارآفرینی خود، عملی بودن فعالیت انتخابی را در رابطه با بازار امارات در نظر داشته باشید. قبل از ثبت شرکت در دبی، تحقیق کاملی در مورد امکان سنجی و سودآوری فعالیت انجام دهید. سپس تصمیم بگیرید که چه زمانی کسب و کار را در دبی، امارات راه اندازی کنید

  1. انتخاب حوزه قضایی

بازار امارات به مناطق اقتصادی مختلفی تقسیم می شود – سرزمین اصلی، منطقه آزاد و فراساحل. به این مناطق اقتصادی، حوزه قضایی نیز می گویند. هر حوزه قضایی مجموعه ای از قوانین و مقررات مربوط به راه اندازی کسب و کار خود را دارد. آنها همچنین نیازهای مختلف تجاری را برآورده می کنند. با این حال، انتخاب حوزه قضایی برای کسب و کار شما بستگی به نیازهای تجاری و فعالیت تجاری شما دارد

  1. تعیین ساختار شرکت

انتخاب فرم حقوقی برای شرکت شما یک تصمیم مهم هنگام شروع یک تجارت در امارات است. این لحن و ساختار را برای مقابله با سود و زیان و نحوه سازماندهی منابع و دارایی های خود تعیین می کند. شکل قانونی یا ساختار شرکت خود را در مراحل اولیه برنامه ریزی تعیین کنید. این به ارائه یک طرح برای شرکت شما کمک می کند. شما نمی توانید برای مجوز کسب و کار خود درخواست دهید مگر اینکه شکل قانونی شرکت خود را تعیین کنید. در زیر برخی از فرم های قانونی یا ساختار شرکتی که تحت آنها می توانید کسب و کار خود را در امارات ثبت کنید آورده شده است:

  • شرکت مسئولیت محدود (LLC)
  • شعبه یک شرکت (محلی،خارجی)
  • شرکت هلدینگ

  1. گرفتن تاییدیه نام شرکت

وزارت توسعه اقتصادی (DED) باید نام تجاری شرکت شما را قبل از اینکه بتوانید پیش بروید و فرآیند راه اندازی شرکت خود را در امارات متحده عربی آغاز کنید، تأیید کند. همراه با نام شرکت شما، فعالیت تجاری انتخابی شما نیز در این مرحله مورد تایید قرار می گیرد. پس از دریافت تاییدیه ها، باید مدارکی را برای درخواست مجوز تجاری امارات متحده عربی و شروع فرآیند افتتاح یک شرکت در دوبی ارسال کنید.

  1. ارسال درخواست مجوز تجاری

چهار نوع مجوز تجاری در امارات متحده عربی وجود دارد که به آنها مجوزهای تجاری نیز گفته می شود که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید:

  • مجوز تجاری
  • مجوز حرفه ای
  • مجوز گردشگری
  • مجوز صنعتی

شما همچنین می توانید برای هر یک از این مجوزهای تجاری اگر قصد راه اندازی کسب و کار در سرزمین اصلی امارات را دارید می توانید درخواست دهید. . ساختار صدور مجوز در مناطق آزاد امارات متحده عربی متفاوت است و همچنین به فعالیت تجاری که شرکت شما تصمیم به انجام آن می دهد بستگی دارد.

  1. ثبت نام شرکت

ثبت شرکت و صدور مجوز فرآیندی همزمان است. با این حال، کل فرآیند مستندسازی و تاییدیه ها مراحل مختلفی را طی می کند. در این مرحله همچنین باید کلیه تاییدیه های مراجع دولتی مربوطه را طبق درخواست وزارت توسعه اقتصادی دریافت کنید. و مدارک مورد نیاز برای هر نوع شرکت و فعالیت متفاوت است

  1. یافتن یک شریک محلی (اگر نیاز هست)

پیش از این، باز کردن یک تجارت در دبی، برای یافتن یک شریک محلی الزامی بود ولی اکنون برای همه فعالیت ها اینگونه نیست.

  1. گرفتن تاییدیه های خارج از دفتر ثبت شرکت

بسته به فعالیت تجاری شما، DED ممکن است از سایر سازمان های دولتی یا غیردولتی درخواست تأییدیه های اضافی کند. به عنوان مثال، ممکن است از برخی مشاغل خواسته شود تا از شهرداری، بانک های خاص، سفارت ها و غیره مجوز بگیرند.

  1. آماده کردن اساسنامه

درک پیچیدگی های یک تفاهم نامه انجمن (MoA) برای راه اندازی یک تجارت در دبی مهم است. بنابراین، قبل از تهیه پیش نویس MOA، حتما از مشاوره تخصصی بهره مند شوید. وزارت امور خارجه باید مطابق با دستورات دولت امارات تهیه شود. قبل از راه اندازی شرکت در دبی، باید علایق تجاری شما را نیز در نظر بگیرد

  1. اجاره آفیس (مجازی-فیزیکی)

بسته به نیازهای تجاری خود، می توانید یک واحد اداری را اجاره کنید یا یک فضای کاری مشترک در یک مرکز تجاری را انتخاب کنید. یک فضای اداری همچنین می تواند تعداد ویزاهایی را که می توانید از وزارت توسعه اقتصادی (DED) درخواست کنید، تعیین کند.

  1. دریافت قرارداد اجاره

هنگامی که کسب و کار خود را در دبی راه اندازی می کنید، ممکن است به یک اجاری نیاز داشته باشید. این قرارداد اجاره قرارداد بین شما و آژانس املاکی است که قصد اجاره واحد اداری یا فضای کاری مشترک آن را دارید. Ejari یک سیستم آنلاین است که توسط آژانس تنظیم مقررات املاک (RERA) اداره می شود. همچنین انصاف و شفافیت را بین هر دو طرف درگیر در اجاره تضمین می کند. علاوه بر این، برای فعال کردن حساب اجاری خود باید قرارداد اجاره و چند سند دیگر را ارسال کنید. ایجاری بسیار مهم است زیرا برای دریافت یا تمدید ویزا برای اعضای خانواده خود به آن نیاز دارید.

  1. گرفتن تاییدیه اولیه

قبل از گرفتن مجوز کسب و کار خود برای راه اندازی کسب و کار در دبی، باید تاییدیه اولیه را از DED دریافت کنید. این تایید نشان می دهد که دولت امارات با شروع کسب و کار شما در امارات مخالفتی ندارد. اگر این تاییدیه را دریافت نکنید، نمی توانید به مراحل بعدی در روند درخواست ادامه دهید

مشاوره ثبت شرکت در IFZA دبی

کشور امارات با اجرای سیاست های درست در سالیان اخیر، تبدیل به یکی از محبوبترین کشورهای سرمایه پذیر در دنیا و اولین کشور در آسیا شده است. این پیشرفت به حدی است که دبی در سال 2022 تبدیل به دومین شهر برتر در دنیا گردید. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال ثبت شرکت در امارات هستند. منطقه آزاد تجاری IFZA به عنون یکی از پیشروهای ارائه خدمات نوین ثبت شرکت در دبی، آماده است که میزبان شما عزیزان باشد. ما، به عنوان پارتنر رسمی IFZA در کنار شما عزیزان هستیم تا بهترین تصمیم را بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان، ثبت شرکت در IFZA دبی کلیک کنید

حداقل سرمایه گذاری در دبی یک میلیون درهم است. افراد با خرید ملکی که حداقل یک میلیون درهم ارزش داشته باشد می‌توانند ویزای سه ساله دبی را دریافت کنند.

امارات برای سرمایه گذارانی که از طریق ثبت شرکت اقدام می‌کنند می توانند تا اقامت 10 ساله را فراهم می‌کند. علاوه بر اینکه مالیاتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

هزینه‌های اجرایی برای ثبت شرکت در دبی از جمله هزینه‌های اجاره دفتر کار و نیروی انسانی می‌تواند با توجه به نوع کسب‌وکار شما کاملا متفاوت باشد.

مدت زمان ثبت شرکت در دبی بین ۱ تا ۴ هفته طول می‌کشد.

بستگی به منطقه ای دارد که قصد ثبت شرکت دارید، از 15000 هزار درهم شروع می شود.

بله، امارات متحده عربی امکان اخذ اقامت را از طریق ثبت شرکت چه در دبی و چه در امارت‌های دیگر در این کشور را فراهم کرده است.

ایفزا جز مناطق آزاد امارات است و شرایط ثبت شرکت در آن با شرایط ثبت شرکت در مناطق اصلی Mainland متفاوت است.

برای راه اندازی شرکت خود با IFZA نیازی نیست در امارات باشید. شما باید حداقل یک بار برای بسته های تشکیل شرکت IFZA با تخصیص ویزای اقامت از امارات بازدید کرده باشید. اگر می خواهید فقط برای شرکت خود مجوز تجارت بگیرید، حتی اگر در گذشته از امارات متحده عربی بازدید نکرده باشید، همچنان می توانید شرکت را تشکیل دهید.

پس از تأسیس شرکت شما، می توانید برای افتتاح حساب بانکی شرکتی در هر یک از بانک های امارات متحده عربی درخواست دهید

خیر، برای راه اندازی شرکت در IFZA دبی نیازی به اسپانسر محلی ندارید.

بازه زمانی راه اندازی شرکت در IFZA دبی 3 تا 4 روز کاری پس از امضا و ارسال فرم های درخواست و ارائه مدارک مورد نیاز می باشد.

شرکت ها را می توان با انواع فعالیت های اصلی زیر راه اندازی کرد:

  • خدمات
  • مشاوره
  • صنعتی
  • تجارت
  • برگزاری
  • تجارت عمومی

برای راه اندازی شرکت با IFZA نیازی به فضای اداری نیست. IFZA قرارداد اجاره دفتر را با تمام مجوزها به شما ارائه می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *