چطوری خرید و فروش املاک هتلی انجام دهیم؟

خرید هتل یا فروش آن در لیست کارهای معمولی افراد عادی نیست. بنابراین یافتن راهنمایی و اطلاعات قابل اعتماد در مورد نحوه خرید و فروش املاک هتل می تواند دشوار یا قدیمی باشد. خواه به این موضوع علاقه مند باشید زیرا در حال تحقیق در مورد چگونگی خرید ملک هتل در آینده هستید، یا اینکه در حال حاضر به طور فعال در حال خرید یا فروش هتل هستید و نیاز به پاسخ به برخی سوالات داغ دارید، یا شما به سادگی در مورد بازار املاک هتل و خود صنعت هتلداری کنجکاو هستید – این راهنما شما را در مسیر درست قرار می دهد.

هدف این مقاله پاسخ به سؤالات کلیدی است که هنگام انجام تحقیقات در مورد املاک و سرمایه گذاری هتل مطرح می شود:

  • برای سرمایه گذاری در هتل چه عواملی را باید در نظر گرفت؟
  • چرا باید به سرمایه گذاری در هتل متفاوت از هر سرمایه گذاری در املاک دیگر برخورد کرد؟
  • چه چیزی را ابتدا باید در مورد هتل ها درک کنید؟
  • چه چیزی باعث موفقیت یک هتل می شود؟
  • از کجا باید شروع کنم؟
  • چگونه برای هتل ارزش قائل شوم؟

فاکتورهای اصلی برای سرمایه گذاری در هتل

1. املاک هتلی شبیه هیچ چیز دیگری نیست

اولین چیزی که هر کسی باید در مورد سرمایه گذاری در هتل بداند این است که هتل ها شبیه هیچ ملک دیگری نیستند. این یک ملک مستغلات است اما بسیار متفاوت از هر نوع ملک دیگری است.

املاک و مستغلات» دقیقاً چیست؟ این تعریف می‌گوید که دارایی‌های مشهود مانند قطعات زمین و بهسازی‌های روی زمین (مانند ساختمان‌ها یا حصارها) است که غیرمنقول و به طور دائم به زمین متصل است. هنگامی که یک دارایی ملکی خریداری می شود با مجموعه ای از حقوق همراه است. تسلط بر مفاهیم املاک و مستغلات، به ویژه ارزش گذاری، یکی از عناصر کلیدی برای رهبری صنعت در صنعت هتلداری است.

هتل‌ها جنبه عملیاتی پیچیده‌ای دارند و برای تصمیم‌گیری در مورد اجاره هر شب (اجاره اقامت در هر شب) در مقایسه با اجاره یک‌ساله آپارتمان یا حتی اجاره 20 ساله یک دفتر، بسیار به مهمانان بستگی دارند. این باعث می‌شود هتل‌ها متفاوت از سایر املاک باشند و نسبت به تغییرات بازار بسیار واکنش نشان دهند. آنها می توانند از یک دوره شلوغ کامل استفاده کنند یا خطرات یک دوره کم فصل را کاهش دهند. هتل ها همچنین می توانند بهبودهای سرمایه ای یا عملیاتی را به روشی سریعتر در مقایسه با سایر بخش ها سازماندهی کنند.

البته، این نیز نشان می دهد که هتل ها ممکن است اولین کسانی باشند که از اختلالات بزرگ در بازار رنج می برند.

2. انواع مختلف هتل ها کدامند؟

هتل ها بر اساس خدمات و امکانات موجود به انواع مختلفی از املاک طبقه بندی می شوند.

  • هتل های با خدمات کامل: از برندها و استراحتگاه های لوکس گرفته تا برندهای سطح بالا و متوسط. این هتل ها خدمات و امکانات بسیاری مانند خرده فروشی در محل، اسپا، اتاق جلسات، رستوران ها را ارائه می دهند. این هتل ها به طور کلی به تعداد زیادی پرسنل نیاز دارند و به شدت به رقابت موجود در بازار بستگی دارند. این دسته شامل هتل هایی مانند Four Seasons، St Regis، Aman، Marriotts، Hiltons و Wyndhams می شود.
  • هتل های مبتنی بر خدمت: این دسته بندی بین هتل های خدمات کامل و محدود است. آنها خدمات محدودی مانند ویژگی های خدمات محدود دارند، اما هنوز هم زیرمجموعه ای از خدماتی دارند که می توانید در یک ویژگی با سرویس کامل پیدا کنید. این دسته شامل Aloft، Hilton Garden Inn، Hotel Indigo، Courtyard می شود.
  • هتل‌های با خدمات محدود: هتل‌هایی که رستوران یا امکانات ضیافت ندارند، اما ممکن است خدمات و امکانات خاصی مانند استخر، فضای محدود و مراکز تناسب اندام را ارائه دهند. به عنوان مثال، Comfort Inn، Hampton Inn، Fairfield Inn
  • هتل‌های اقامت طولانی‌مدت: آن‌ها مسکن موقت ارائه می‌کنند و عمدتاً به خانواده‌هایی که در حال جابجایی هستند و مسافران تجاری در مأموریت‌های طولانی خدمات می‌دهند. آنها اتاق های بزرگتر به سبک سوئیت با ویژگی های خانگی مانند آشپزخانه و دسترسی به لباسشویی ارائه می دهند. آنها همچنین برای اقامت طولانی تر نرخ های تخفیفی ارائه می دهند. این دسته شامل هتل هایی مانند Embassy Suites، Extended Stay America، Hilton’s Homewood Suites می شود.
  • هتل های مقرون به صرفه: صرفاً هزینه ها را کاهش می دهند و بنابراین امکانات و خدمات کمتری را ارائه می دهند. این دسته شامل Days Inn، Travelodge است.
  1. برخی از داده های کلیدی در مورد هتل ها برای درک

برای ردیابی عملکرد یک هتل داده های کلیدی وجود دارد که مرتبط هستند. میانگین نرخ روزانه یا معمولاً به عنوان ADR و درآمد در هر اتاق در دسترس یا RevPAR نامیده می شود. ADR اندازه‌گیری میانگین نرخ شبانه پرداختی برای اتاق‌های یک هتل است و با تقسیم درآمد اتاق بر اتاق‌های فروخته شده در یک دوره زمانی خاص محاسبه می‌شود.

ADR= Room Revenue/Rooms Sold

RevPAR یا درآمد هر اتاق موجود، با ضرب ADR در میزان اشغال محاسبه می‌شود. سرمایه گذاران همچنین می توانند آن را به عنوان کل درآمد اتاق تقسیم بر تعداد کل اتاق های موجود در نظر بگیرند.

RevPAR مکمل ADR است زیرا در حالی که ADR فقط میانگین نرخ اتاق های فروخته شده را در نظر می گیرد، RevPar تعداد اتاق هایی را که در یک دوره معین با آن نرخ اشغال شده اند در نظر می گیرد.

RevPAR=ADR x Occupancy Rate

صاحبان و اپراتورهای هتل از روندهای روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه RevPAR برای به دست آوردن بینش در مورد عوامل مؤثر بر عملکرد هتل استفاده می کنند. حتی بهتر از آن، مقایسه RevPAR یک هتل در سال گذشته با RevPAR هتل های رقیب می تواند معیار قدرتمندی برای تجزیه و تحلیل عملکرد و رقابت هر هتل در یک دوره معین ارائه دهد.

هتل ها روی عملکرد “مجموعه رقابتی” خود تمرکز زیادی دارند. این به این دلیل است که مهمانان تمایل دارند در زمان واقعی تصمیمات مربوط به اقامت را بگیرند و عواملی مانند تمیزی، خدمات، امکانات رفاهی و موقعیت مکانی را نسبت به برخی از رانندگان تقاضای متحرک (رویدادها، دفاتر، رستوران‌ها و …) ارزیابی کنند.

4. چه چیزی باعث موفقیت هتل می شود؟

دو گروه اصلی از مصرف کنندگان اکثریت تقاضای هتل را هدایت می کنند: مسافران تجاری و گردشگران. سفرهای کاری تمایل به افزایش تقاضا از یکشنبه تا پنجشنبه دارد. در حالی که گردشگران تقاضا را در تعطیلات آخر هفته و در فصول اوج تعطیلات افزایش می دهند.

تقاضا همچنین فصلی است مانند استراحتگاه های اسکی که در طول زمستان اوج اشغال را تجربه می کنند، در حالی که هتل های نزدیک به مراکز همایش می توانند انتظار تقاضای بالایی را در طول رویدادهای کلیدی داشته باشند. بنابراین، اطمینان از شرکای عملیاتی با کیفیت برای افزایش درآمدهای بالا و ایجاد ترکیب بهینه تجارت در هر بازار خاص ضروری است. به همان اندازه مهم، توانایی هتل برای تبدیل اتاق‌های برتر و درآمدهای غذا و نوشیدنی به درآمد خالص عملیاتی است.

چگونه سرمایه گذاری در هتل ها را شروع کنیم؟

یک نقطه شروع آشکار می تواند دیدگاه شخصی باشد، با این حال، سرمایه گذاران باید در برابر اصرار برای اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری صرفاً بر اساس تجربیات هتل که آنها را جذاب می دانند مقاومت کنند. برای شناسایی قوی ترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاران باید با موارد زیر شروع کنند:

  1. انجام یک تحلیل مقایسه ای با استفاده از معیارهای ADR و RevPAR در میان گروهی از هتل های مشابه در همان بازار.
  2. ارزیابی کارایی عملیاتی (حاشیه سود) که می تواند به طور قابل توجهی از یک دارایی به ملک دیگر متفاوت باشد
  3. نگاه کردن به مسائل قیمت یک هتل ارزان قیمت با قیمت عالی ممکن است سرمایه گذاری بسیار موفق تری نسبت به پرداخت دلار بالا برای یک هتل در کلاس جهانی باشد.

بنابراین قبل از سرمایه گذاری در هتل، باید حجم تقاضا را بررسی کنید، مطمئن شوید که برند هتل برای شما مناسب است، مدیریت هتل را ارزیابی کنید و جریان نقدی بالقوه و مزایای مالیاتی را در نظر بگیرید.

به عنوان یک سرمایه گذار باید ریسک های مرتبط با سرمایه گذاری در هتل ها را در نظر بگیرید. در واقع، شروع با یک هتل مانند سایر املاک و مستغلات نیست. شما باید تکالیف خود را انجام دهید و داده های مناسب را جمع آوری کنید. توسعه دهندگان یک هتل نمی سازند و سپس به این فکر کنند که چگونه آن را با مهمانان پر کنند. در عوض آنها هتل ها را حول مشتریان طراحی می کنند.

تحلیل شما باید شامل چه مواردی باشد؟
  • نزدیکی هتل به مکان هایی مانند بیمارستان ها، سالن ها، ساختمان های اداری.
  • پیش بینی جدول زمانی و هزینه های ساخت و ساز/نوسازی.

این به شما این امکان را می دهد که تصمیمی آگاهانه برای سرمایه گذاری بگیرید. همچنین درک نیروهای مثبت اقتصادی فعلی ضروری است: وضعیت اشتغال، اعتماد مصرف کننده، افزایش مصرف خرده فروشی. محرک های اصلی هتل ها سفرهای کاری، گردشگری و تقاضای گروهی (تیم های ورزشی، شرکت کنندگان در همایش) هستند. بنابراین، هتل هایی که بیش از یک نوع مهمان را جذب می کنند، به اطمینان از تقاضا و کاهش وابستگی آنها به تنها یک مخاطب هدف کمک می کنند.

ملک ایده آل بازاری جذاب خواهد بود که برای تجارت یا تفریح ​​مسافران را به خود جذب می کند. شما همچنین می خواهید به رشد این محرک های تقاضا نگاه کنید. آمدن و رفتن آسان است؟

برند اهمیت دارد زیرا هر برند ارزش پیشنهادی متفاوتی برای مهمان هدف خاص خود دارد. نوع هتل می تواند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد در چرخه های مختلف بازار داشته باشد.

یک هتل با خدمات کامل زمانی که اقتصاد قوی است و گردشگری و سفرهای تجاری به اوج می رسد، تقاضای بیشتری را شاهد است. از طرف دیگر، در یک رکود، تقاضای بازار برای هتل‌های لوکس کاهش می‌یابد زیرا مسافران به دنبال اقامتگاه‌های ارزان‌تر هستند.

داشتن اپراتور هتل مناسب برای مدیریت هتل نیز می تواند تفاوت قابل توجهی در موفقیت یک سرمایه گذاری ایجاد کند. هتل های ضعیف می توانند منجر به جریان نقدی ضعیف و هزینه های عملیاتی بالاتر شوند. ساختارهای کسب و کار هتل به چند دلیل این پتانسیل را دارند که به سرمایه گذاران سطح جریان نقدی مطلوبی ارائه دهند:

  • مهمانان اغلب هزینه اتاق ها را از قبل پرداخت می کنند.
  • سایر خدمات مانند بارها و رستوران‌های هتل می‌توانند به درآمدزایی کمک کنند.
  • مدیریت صحیح می تواند اشغال را افزایش دهد و به نتیجه نهایی کمک کند.
  • مزایای مالیاتی منحصر به فرد نیز می تواند جذابیت هتل ها را افزایش دهد. اثاثیه و اثاثیه در توسعه هتل ها مشمول استهلاک تسریع شده است که سرمایه گذاران می توانند از آن برای کاهش بدهی مالیاتی خود استفاده کنند.

با بهینه سازی عملیات هتل و اجرای ارزش افزوده مناسب، می توان پتانسیل هتل را برای بهبود جریان نقدی و افزایش ارزش به حداکثر رساند.

چگونه برای هتل ارزش قائل شویم؟

چه به دنبال خرید یک هتل باشید، چه بخواهید آن را بفروشید یا فقط در نظر بگیرید. یکی از بزرگترین سوالاتی که با آن مواجه خواهید شد این است که چقدر برای هتل خود ارزش قائل هستید؟

ارزش هتل اساساً به این معنی است که فرد حاضر است هنگام خرید یا فروش هتل چقدر پول بپردازد. حتی اگر زمانی که به یک هتل فکر می کنید برخی از تصاویری که به ذهن شما می رسد مانند ساختمان، خدمات مشتری، محیط، کیفیت، غذا، مردم، مهمان نوازی در هنگام نزدیک شدن به ارزش گذاری و سرمایه گذاری هتل، باید هتل را به عنوان مجموعه ای از موارد جریان های نقدی در نظر بگیرید.

ارزش یک هتل در درجه اول با میزان ریسک مالی و میزان پولی که مالک می تواند با داشتن آن هتل به دست آورد تعیین می شود.

قیمت، ارزش بازار و ارزش سرمایه گذاری
  1. قیمت هتل مبلغی است که سرمایه گذار برای خرید هتل می پردازد.
  2. ارزش بازار هتل، قیمت احتمالی یک هتل در یک بازار منصفانه در یک تاریخ معین است (قابل استفاده برای همه سرمایه گذاران). بازار منصفانه عبارت است از:
  • رقابتی،
  • قدرت مذاکره متعادل بین خریدار و فروشنده،
  • خریدار و فروشنده آگاه هستند و تصمیمات مالی محتاطانه ای اتخاذ می کنند
  • زمان قابل توجهی برای معامله در نظر گرفته شده است
  • پیشنهاد هتل به خوبی تبلیغ می شود
  • خریدار و فروشنده در فاصله زیادی هستند (بدون تضاد منافع)
  1. ارزش سرمایه گذاری یک هتل ارزش درک شده توسط یک سرمایه گذار خاص است. هر سرمایه‌گذار دیدگاه خاصی در مورد ارزش یک هتل دارد و ممکن است پیش‌بینی‌های عملیاتی و هزینه سرمایه متفاوت و پیش‌بینی‌های جریان نقدی متفاوتی داشته باشد.
3 رویکرد کلی برای ارزیابی هتل ها
  • رویکرد سرمایه‌گذاری درآمد: ارزش یک دارایی مولد درآمد با ارزش فعلی منافع آتی یا مضربی از بازده خالص آن تعیین می‌شود. چندین تکنیک در این رویکرد وجود دارد. ارزش گذاری هتل به عنوان یک تجارت عملیاتی با استفاده از روش جریان نقدی تخفیف خورده (DCF) و ارزش گذاری هتل و زمین به عنوان املاک و مستغلات.
  • رویکرد هزینه: بیشتر برای تعیین اینکه آیا خرید بهتر است یا ساخت مفید است. این روش حفظ شده ترین روش نیست زیرا درآمد یا عوامل اقتصادی را در نظر نمی گیرد. فقط هزینه خرید ملک موجود در مقابل ساخت یک ملک را در نظر میگیرد.
  • رویکرد مقایسه فروش: این رویکرد بر تعیین محدوده و شتاب قیمت گذاری بر اساس فروش قبلی هتل های قابل مقایسه تمرکز دارد.

مدل جریان نقدی تخفیف خورده، هتل را به عنوان یک کسب و کار عملیاتی ارزیابی می کند. این یکی از مدل های مورد توجه برای ارزش گذاری یک هتل است. بر تخمین جریان‌های نقدی آتی کسب‌وکار هتل تکیه می‌کند و سپس برای محاسبه ارزش فعلی آن جریان‌های نقدی آتی، تخفیف اعمال می‌کند. در اینجا باید بر اساس اطلاعات مالی کل سال مالی مورد نظر خود کار کنید.

این ارزش گذاری آینده نگر شامل تعدادی مفروضات است. شما باید سال پایه را برای محاسبات خود انتخاب کنید و به طور کلی در یک دوره 5 تا 10 ساله جریان های نقدی را برای هتل پیش بینی کنید. در ایجاد این مفروضات جریان نقدی، باید در نظر داشته باشید که با توجه به اطلاعات مربوط به شرایط بازار و پیش‌بینی‌هایی که در دسترس شماست، چه چیزی را منطقی فرض کنید. همچنین بهبود بالقوه مدیریت و بهره برداری از هتل در آینده. مدل املاک و مستغلات هتل را به عنوان زمین و ساختمان با در نظر گرفتن پتانسیل توسعه مجدد ارزش گذاری می کند.

پیشنهادات نهایی: ملاحظات کلیدی هنگام خرید یا فروش هتل؟

برای کسانی که در موقعیت خرید هتل هستند، هیچ ماجراجویی هیجان انگیزتر از این نیست. هتل‌ها سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی از زمان، تلاش و پول هستند، اما موفقیت در کسب‌وکار مهمان‌نوازی از نظر مالی سودآور است و در سطح شخصی نیز رضایت‌بخش است. برای خلاصه کردن راهنمایی‌های ارائه شده در این مقاله، اگر معتقدید مهارت‌های مناسبی برای اداره یک هتل موفق دارید، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • مکان، مکان، مکان.
  • کار، کار بیشتر و سپس کمی کار بیشتر.
  • برند مهم است.
  • تجربه مهمان کلیدی است.
مشاوره ثبت شرکت در IFZA دبی

کشور امارات با اجرای سیاست های درست در سالیان اخیر، تبدیل به یکی از محبوبترین کشورهای سرمایه پذیر در دنیا و اولین کشور در آسیا شده است. این پیشرفت به حدی است که دبی در سال 2022 تبدیل به دومین شهر برتر در دنیا گردید. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال ثبت شرکت در امارات هستند. منطقه آزاد تجاری IFZA به عنون یکی از پیشروهای ارائه خدمات نوین ثبت شرکت در دبی، آماده است که میزبان شما عزیزان باشد. ما، به عنوان پارتنر رسمی IFZA در کنار شما عزیزان هستیم تا بهترین تصمیم را بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

امارات کشوری است که در سال‌های اخیر بیشترین رشد اقتصادی را در میان کشورهای منطقه داشته است. با سرمایه گذاری در امارات می‌توانید از مزایای سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری این کشور، مالکیت 100 درصدی کسب‌وکارتان، مالیات صفر و زیرساخت‌های بسیار توسعه‌یافته بهره ببرید.

مناطق آزاد در امارات بهترین شهرها برای سرمایه گذاری در امارات هستند. این مناطق شامل دبی و ابوظبی، شارجه، فجیره، عجمان، راس الخیمه و ام القوین هستند. در این لیست دبی بهترین گزینه برای ایرانیان است.

  •  سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  •   سرمایه گذرای در صندوق سرمایه گذاری
  •  سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی
  •  سرمایه گذاری از طریق خرید سهام

ایرانیان می توانند با سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و خرید ملک در امارات برای سرمایه گذاری و اقامت در این کشور اقدام کنند.

حداقل سرمایه گذاری در دبی یک میلیون درهم است. افراد با خرید ملکی که حداقل یک میلیون درهم ارزش داشته باشد می‌توانند ویزای سه ساله دبی را دریافت کنند.

خیر امکان دریافت اقامت دائم دبی از طریق سرمایه گذاری وجود ندارد و شما فقط می‌توانید ویزای موقت دریافت کنید. البته امکان تمدید کردن این ویزا وجود دارد.

بستگی به منطقه ای دارد که قصد ثبت شرکت دارید، از 15000 هزار درهم شروع می شود.

شرکت‌های با مسئولیت محدود (LLC)، شرکت‌های سهامی (Civil Company) و شرکت‌های غیرسهامی (Sole Establishment) بهترین گزینه‌ ها برای ایرانیان است. شرکت های تجاری و خدماتی در این دسته ها هستند.

بله. بعضی از افراد به خاطر اینکه از امکانات آن‌جا به راحتی لذت ببرند و بابت هر شب اقامت هزینه‌ای پرداخت نکنند، در دبی هتل می‌خرند و خودشان هم در آن‌جا زندگی می‌کنند. مزایای دیگری هم در خرید هتل وجود دارد، اما یکی از مهم‌ترین مزایا، مزیت بزرگ اقتصادی آن بر اساس موقعیت هتل‌تان است.

بله! به دلایل بسیار. علاوه بر دلایلی که بالاتر خواندید، فاصله زمانی و مسافتی کم نسبت به ایران، آب‌وهوای تقریباً مشابه با ایران و فرهنگ نزدیک مردم این کشور به مردم ما، توانسته دبی را به مقصدی مطلوب و ایدئال برای مهاجرت ایرانیان تبدیل کند. شمار بالای متقاضیان و افراد مهاجرت کرده به این شهر زیبای حاشیه خلیج فارس، گواه این واقعیت است.

ایفزا جز مناطق آزاد امارات است و شرایط ثبت شرکت در آن با شرایط ثبت شرکت در مناطق اصلی Mainland متفاوت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *